mercoledì 26 dicembre 2018

La banchèta dul tramùnt

                                                                                                ph carlozanzi



La banchèta dul tramunt
di carlozanzi



Gh’è ‘na panca da prea pasà la Setima,
la gran Capela du la flagelaziùn,
a l’è la me banchèta dul tramunt,
ma seti giò, par mi gh’è pü nissün.

Vo lì quand cal fa frecc e tira vent,
cunt l’aria fina i niul in partì;
vo lì par imparà ma sa fa cito,
parché ma piass sentì sa diss ul dì;

ul dì quand l’è vegnüü ‘l mument da nà,
quand gh’è pü temp par dì: ‘Sa vedarà’.
E ‘l dì al sa fa ross par la vargogna
di robb trasà, dul ben dismentegà.

Ma l’è bell chel culur dra verità,
föögh frecc, fiama pizava pasà ‘l lagh.
E quand ul su l’è naj ma vegn da dì:
‘Sa l’è inscì bel murì, vörì murì.’

Ma ‘n boff da vent gerà pizìga i oss:
‘Vegn nott, vegètt, camina cal fa frècc.’
Inscì, mia tant persuas, ma drizi in pè,
disi ‘n patèr e turni al me mistè.

Intant ul su l’è mòrt dumà par mi,
la so crapa pelada sbusa ‘l mar,
la nott l’è bela e prunta par murì,
dasi dasi sa pìza n’altar dì.

2012


La panchina del tramonto

C’è una panca di pietra passata la Settima,
la grande Cappella della flagellazione,
è la mia panchina del tramonto,
mi siedo, per me non c’è più nessuno.

Vado lì quando fa freddo e tira vento,
con l’aria pura le nuvole sono partite;
vado lì per imparare come si fa silenzio,
perché mi piace sentire cosa dice il giorno;

il giorno quando è venuto il momento di andare,
quando non c’è più tempo per dire: “Si vedrà.”
E il giorno si fa rosso per la vergogna
delle cose sciupate, del bene dimenticato.

Ma è bello quel colore della verità,
fuoco freddo, fiamma accesa al di là del lago.
E quando il sole se n’è andato mi viene da dire:
“Se è così bello morire, voglio morire.”

Ma un soffio di vento gelato pizzica le ossa:
“Arriva la notte, vecchietto, cammina che fa freddo.”
Così, non tanto convinto, mi metto in piedi,
dico un padre nostro e torno al mio lavoro.

Intanto il sole è morto solo per me,
la sua testa pelata buca il mare,
la notte è pronta per morire,

adagio adagio si accende un altro giorno.

Nessun commento:

Posta un commento