lunedì 18 dicembre 2017

Il risotto di Enea


Fra le poesie che ho ascoltato ieri agli Auguri in dialètt del Cenacolo dei poeti e prosatori dialettali della Famiglia Bosina, questa di Enea Biumi (al secolo Giuliano Mangano) mi è particolarmente piaciuta, quindi la propongo ai miei lettori. E poi io amo il risotto, fu mia mamma Ines, negli anni Settanta, a svelarmi i segreti di un buon risotto alla varesina!



UL RISÒTT DUL NÒNU GIÜL



Mò ta dìsi par nagótt
‘mè se fà un bun risòtt.

Quìsti chì, tégnel a ment ,
a hinn dùnca i sò ingrediènt.

A bögn prìma preparà
un bun bröd cumè se sa,

e par fà ul bröd bèn bun
tì métt dèntar ul capùn,

cunt inséma ul biancustà,
un pù d’aj pa’ insavurà. 

Pö a part te fétt andà
la scigóla a rusulà

cun mèzz ètu de bütéer
e vin róss un bel bicéer,

‘na büstìna de zafràn
e de ris quattarcènt gramm.

Ed ul bröd tì méttel dènt
zicch a zicch, cun sentimènt:

ul segrét l’è de menà
ul risòtt che se dév fà.

Ména ména fin a quànd
al risülta bèl crucànt.

Cun ‘na bèla gratadìna
de furmàgg (che ròba fìna!)

ul risòtt l’è preparà:
bell’e prùnt l’è da mangià.

Cul vin ross accumpagnà
quést chì sì ca l’è un disnà.





Nessun commento:

Posta un commento